Educació secundària

L’educació secundària (ESO) té com a objectiu capacitar l’alumne per poder iniciar estudis d’educació superior, de formació professional o bé per preparar l’alumnat per la seva entrada al món laboral.

A l’ESO pretenem formar persones que desenvolupin les seves capacitats fonamentals, adquireixin un seguit d’habilitats i actituds i interioritzin uns valors universals que els permetin afrontar els reptes futurs amb seguretat i il.lusió.

Des de HVDBarcelona (Scala Dei) busquem fomentar l’esperit crític del nostre alumnat. Això implica desenvolupar la capacitat de reflexionar, analitzar, comparar, discernir, explicar i decidir sobre la informació a la que accedeixen.

A la nostra escola, també es contribueix a educar per a la igualtat de drets i oportunitats entre dones i homes, rebutjant tota mena de comportaments discriminatoris per raó de sexe, a l’autonomia personal, la corresponsabilitat i la interdependència personal i a la comprensió dels elements bàsics del món en els aspectes científic, social i cultural, en particular aquells elements que permeten un coneixement i arrelament.

Vols saber-ne més?

A HVD Barcelona (Scala Dei) cada cicle té una durada de dos anys i està dissenyat per satisfer les necessitats educatives específiques dels alumnes en cada etapa del seu desenvolupament. A cicle inicial, els alumnes aprenen a llegir, escriure i realitzar operacions matemàtiques bàsiques, així com a desenvolupar habilitats socials i emocionals. A cicle mitjà, els alumnes aprofundeixen en el seu coneixement de les matèries bàsiques i comencen a explorar altres àrees del coneixement, com ara les ciències naturals, les ciències socials i les arts . A cicle superior, els alumnes es preparen per a l’educació secundària i adquireixen habilitats avançades en matemàtiques, ciències, llenguatge i altres matèries . En cada cicle, els alumnes reben una educació personalitzada i adaptada a les seves necessitats individuals, el que els permet desenvolupar tot el seu potencial i preparar-se per al futur.

 

QUÈ ENS FA DIFERENTS?

 

– Treballem amb un Projecte Lingüístic sòlid en català, castellà i anglès. Incentivem les competències lingüístiques tant orals com escrites des de totes les matèries. Potenciem la llengua anglesa utilitzant-la com a llengua vehicular en matèries i unitats didàctiques no lingüístiques. A més, preparem els alumnes per a l’obtenció de les titulacions oficials de Cambridge. Introduïm l’aprenentatge de la segona llengua estrangera, francès, des de 2n d’ESO i realitzem intercanvis culturals a França, Alemanya i Suècia.

– La nostra visió és global i integradora: desenvolupem les competències científiques i tecnològiques de manera interdisciplinar amb projectes i grups cooperatius que permeten a l’alumnat raonar i actuar de manera reflexiva, resoldre problemes i plantejar preguntes significatives.

Fomentem l’expressió física i artística a través d’activitats extracurriculars conjuntes com l’esquiada (ESO i Batxillerat), els concerts i les actuacions musicals i teatrals.

– Amb innovació i vocació de servei: innovem amb el Projecte de Servei Comunitari a 4t d’ESO perquè creiem en el compromís personal i cívic com a eina de millora del nostre centre amb l’entorn més proper. Acompanyem els nois i noies en el seu procés d’aprenentatge i de creixement personal, siguin quines siguin les seves capacitats o necessitats, perquè vivim la diversitat com una realitat enriquidora.

– Amb un equip humà compromès: entenem la nostra tasca com una acció compartida per tota la comunitat educativa en la que hi participen i laboren activament les famílies i el nucli principal de la qual són els nois i les noies.

– Aprenem robòtica a totes les etapes perquè l’alumnat explori de manera creativa àrees tecnològiques tan diverses com la informàtica, la programació i l’electrònica. A més de desenvolupar el pensament computacional, el robots educatius amb els que es treballa (LEGO for EDUCATION) afavoreixen altres habilitats cognitives com la creativitat, el treball cooperatiu, l’autoconfiança, el pensament crític i la imaginació.

– Des del nostre centre confiem en la música com a vehicle per al creixement i el desenvolupament de les habilitats dels nostres nens i nenes. A través del coneixement de la música o pràctica instrumental es potencia la capacitat expressiva, s’estimula la imaginació i la creativitat o s’afavoreix la capacitat d’atenció i concentració influint positivament en l’autoestima i el benestar del nostre alumnat.
Per aquesta raó, durant el curs acadèmic participem com a centre educatiu en diferents propostes i projectes musicals que ajuden i enriqueixen el nostre procés d’aprenentatge.

Translate »